Lapsille ja lapsiperheille

Päiväkerho

Päiväkerho on lapsen kasvupaikka, jossa toimitaan kumppanuudessa hänen perheensä kanssa. Päiväkerho tukee kotien kristillistä kasvatusta sekä antaa lapselle kokemuksia ja aineksia elämänkatsomuksensa rakentamiseen. Päiväkerhossa painottuvat lapsesta välittäminen, lapsuuden ilon kokemukset ja lapsen hengellisen herkkyyden vaaliminen. Päiväkerho rakentaa lapsen kokemusta seurakunnasta, jossa hän tulee kohdatuksi kokonaisvaltaisesti ikäkaudelleen merkityksellisellä tavalla. Lasta autetaan tutustumaan Jumalan sanaan, erityisesti Raamatun kertomuksiin. Päiväkerhossa edistetään lapsen tietojen ja taitojen kehitystä. Ryhmätoiminnassa korostuu erityisesti lapsen sosiaalisten taitojen kehittyminen. Päiväkerho toimii myös yhteistyössä oman kunnan päivähoidon ja oman seurakunnan muiden työalojen kanssa.

Päiväkerhotoiminta käynnistyy syyskuussa viikolla 36 ja päättyy toukokuussa viikolla 20. Päiväkerhoon ilmoittaudutaan etukäteen. Ilmoittautumissivusto aukeaa elokuussa viikolla 32. Päiväkerhoon voi ilmoittautua myös kesken toimintakauden.

Päiväkerhotyön esittelyvideo

Tästä voit täyttää päiväkerhon ilmoittautumislomakkeen.

Perhetyö

Seurakunnan perhetyö tekee yhteistyötä kotien, päiväkotien, koulujen, kunnan sosiaalitoimen, neuvolan ja järjestöjen kanssa. Voit ottaa yhteyttä perhetyöntekijään erilaisissa elämäntilanteissa ja perhetyöntekijä tekee pyynnöstä myös kotikäyntejä.

ILMOITTAUDU MUKAAN 5-VUOTIAIDEN SYNTTÄRIJUHLAAN