Muistotilaisuus

Yksityinen muistotilaisuus voidaan pitää vainajan kotona, seurakuntatalolla tai muussa juhlatilassa. Muistotilaisuutta ei ole pakko järjestää. Iissä on käytäntönä, että pappi ja kanttori osallistuvat myös muistotilaisuuteen, mikäli omaiset niin toivovat. Omaisten on hyvä sopia keskenään muistotilaisuuden ohjelmasta, adressien lukijoista ja muistopuheiden pitäjistä. Muistotilaisuuden ohjelmasta on myös hyvä keskustella papin kanssa. Muistotilaisuudessa on tapana lukea adressit, laulaa virsiä ja pitää puheita. Tämä on sopiva hetki muistella vainajaa.

Iin seurakunnalla on neljä seurakuntataloa, joissa voidaan järjestää muistotilaisuuksia, sekä Pappila pieniin tilaisuuksiin. Omaiset sopivat valitsemansa pitopalvelun kanssa muistotilaisuuden tarjoiluista ja tilojen siivouksesta juhlan jälkeen. Siunauspäivänä suruliputetaan vainajan kodissa ja muistotilaisuuspaikassa aamulla klo 8:sta alkaen. Siunaustilaisuuden jälkeen lippu nostetaan ylös.

Pitopalveluyrittäjiä

Ruokapalvelu Sirpa Paakkari p. 040 737 6990, sirpa.anneli.paakkari@gmail.com

Pitopalvelu Taina Häkkilä
Taina Häkkilä p. 040 5757 192, hakkilataina@gmail.com

Pitokamu
Kari Ponto ja Maria Jaara p. 050 313 8881, pitokamu@pitokamu.fi

Catering- ja pitopalvelu Taso
Raisa Junes p. 040 321 8190, raisa@tasocatering.com

Pitopalvelu Patarouva
Kaisa Pietilä p. 040 534 2876, pitopalvelu.patarouva@gmail.com
Irma Pietilä p. 040 583 5370

Tarjoiluista on myös mahdollista sopia muidenkin kuin listassa näkyvien pitopalveluyrittäjien kanssa. Tällöin pitopalveluyrittäjän on hyvä ilmoittaa yrityksensä tiedot esim. Y-tunnus  ja sopia toimintatavoista p. 040 848 0078 tai ii.seurakunta@evl.fi.