Iin seurakunta

Iin seurakunta käsittää laajan alueen Oulun rajalta Haukiputaalta aina Pudasjärven, Simon ja Ranuan kunnan rajoille saakka. Seurakuntaa palvelee kolme pappia, kaksi diakoniatyötekijää, kaksi kanttoria, perhetyöntekijä, kaksi nuorisotyönohjaaja, kaksi lastenohjaajaa ja heidän lisäkseen neljä toimistotyöntekijää ja kaksi suntiota.

Mihin seurakuntaan kuulun?

Seurakuntasi määräytyy vakituisen ja virallisen osoitteesi perusteella ja kuulut siihen seurakuntaan, jonka alueella asut. Voit tarkastaa mihin seurakuntaan todennäköisesti kuulut klikkaamalla tätä tekstiä.

Tilastotietoja

• Iin seurakunnan läsnäolevajäsenmäärä vuonna 2021 oli 8149 henkilöä.
  • Kastettuja 94
  • Kirkollisia vihkimisiä 14
  • Kuolleet 100
  • Haudatut 106
  • Kirkkoon liittyneet 21
  • Kirkosta eronneet 67
  • Kirkollisveroprosentti 1,5 %

Henkilötietojen käsittely

Iin seurakunta tallentaa henkilöistä tarpeellisia tietoja seurakunnan henkilörekistereihin. Henkilörekisterien tietoja käytetään henkilön oikeuksien ja velvollisuuksien täyttämiseksi. Henkilötiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä voida luovuttaa ulkopuolisille, ellei siihen ole laissa määriteltyjä perusteita.

Lisätietoja henkilörekistereistä, henkilötietojen käsittelystä sekä henkilörekistereitä koskevat tietosuojaselosteet ovat saatavilla Iin seurakunnassa.

Kirkon tilastot

Täältä löydät kirkon tilastotLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jossa on  kaikkien seurakuntien jäsentilastot, taloustilastot, toimintatilastot yms.

Iin seurakuntatalo

Tavoitteemme

Iin seurakunnan työn tavoite on, että Vapahtajan opettama lähimmäisen rakkaus toteutuisi seurakuntalaisten elämässä ja - että seurakunta saisi elää lähellä seurakuntalaisia heidän iloissaan ja suruissaan puhutellen, rohkaisten ja lohduttaen Jumalan sanalla ja sakramenteilla.

kirkkoherra
Puistotie 3
91100 Ii

Lähetystyö

Kirkkoherran tehtävänä on johtaa kirkkolain 4 luvun mukaista seurakunnan toimintaa. Kirkkoherra on seurakunnan jumalanpalveluksissa, kirkollisissa toimituksissa ja muussa hengellisessä työssä sekä kirkkoherranvirastossa toimivien viranhaltijoiden ja työntekijöiden ylin esimies. Kirkkoneuvoston puheenjohtajana kirkkoherra valvoo kirkkoneuvoston päätösten noudattamista ja laillisuutta seurakunnan hallinnossa ja taloudenhoidossa.

Iin seurakunta
Puistotie 3