Virkatodistukset

Iin seurakunnan jäsenrekisteriasioiden käsittely siirtyy 1.6.2021 alkaen Oulun aluekeskusrekisteriin.

Virkatodistukset ja sukuselvitykset esim. perunkirjoitusta varten tilataan Oulun aluekeskusrekisteristäLinkki avautuu uudessa välilehdessä samoin sukututkimukset.

Sähköisesti tilaukset voidaan edelleen tehdä seitsemänä päivänä viikossa mihin kellonaikaan tahansa tilaavirkatodistus.fi -palvelussa. Sukututkimuksia ei voi tilata sähköisen palvelun kautta.

Virkatodistustilauksen muistilista, selvitä seuraavat tiedot ennen tilauksen tekemistä:

Klikkaa kuvaa!
  • Sukuselvityksen kohteena olevan henkilön nimi ja henkilötunnus tai syntymäaika
  • Kuolinpäivä (jos henkilö on kuollut)
  • Käyttötarkoitus, johon todistus tilataan (esim. perunkirjoitusta varten)
  • Jos käyttötarkoituksena on perunkirjoitus, kenen perunkirjoituksesta on kyse
  • Miltä aikaväliltä todistus tilataan eli milloin henkilö on asunut kyseisen seurakunnan alueella.
  • Omat yhteystietosi
  • Laskutustiedot

Tunnistautumista varten tarvitset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.

TAI

Oulun aluekeskusrekisteri
Isokatu 17
90100 OULU

YRITYKSET

Yrityksillä ja organisaatioilla on mahdollisuus hankkia käyttäjäkohtaiset käyttöoikeudet suomi.fi -palveluun (katso ohjeet täältä),Linkki avautuu uudessa välilehdessä jonka kautta myös virkatodistusten tilaaminen tilaavirkatodistus.fi -palvelun kautta on mahdollista.

Muualta tilattavat virkatodistukset

Mikäli henkilö on asunut luovutetulla alueella rajan takana Kansallisarkistosta Mikkelistä.

Mikäli henkilö ei kuulu Ev.lut. seurakuntaan tilataan siltä ajalta Digi- ja väestötietovirastolta DVV.

Mikäli henkilö on asunut tai asuu ulkomailla finlandabroad.fi sivustolta löytää maakohtaiset tiedot mistä tilata virkatodistuksia.