Hautausmaat

Iin seurakunnassa on viisi hautausmaata ja viisi sankarihautausmaata Kuivaniemen kirkon ja Iin kirkon pihamaalla sekä Olhavan, Jakkukylän ja Oijärven hautausmaalla.

Hautojen hoito

Haudan hoito kuuluu kirkkolain mukaan hautaoikeuden haltijalle. Omaiset vastaavat itse haudan hoidosta, hautakivestä tai -muistomerkistä, kynttilöiden ja kukkalaitteiden siivoamisesta. Omaisten on poistettava hautaamisen yhteydessä haudalle lasketut kukkalaitteet touko-syyskuussa 14 päivän ja muulloin 30 päivän kuluessa (Hautaustoimen ohjesääntö 13.3.2006). Hautaa ei saa reunustaa reunakivillä tms.

Omaiset voivat myös antaa haudanhoidon seurakunnan tehtäväksi. Iin seurakunnalla on hautainhoitorahasto, joka ottaa korvausta vastaan hoitaakseen hautoja joko yhdeksi tai useammaksi vuodeksi. Hautojen tulee olla peruskunnostettuja ja hiekkapintaisia. Haudan hautaoikeuden haltijan tiedot tai hallinta-ajan jatkamista voitte pyytää kirkkoherranvirastosta tai tällä lomakkeella

taloussihteeri
Hallinto- ja talouspalvelut Hautauspalvelut Henkilöstöpalvelut Kiinteistöpalvelut
Puistotie 3
91100 Ii

Soittele, niin sovitaan tapaamisaika! mm kirjanpito, palkanlaskenta, laskutus, hautojen hoidot, haudanhoitosopimukset, osto-ja myyntireskontrat, tontivuokrasopimusten ylläpito ja uusiminen, kolehtien ja avustusten tilitykset

Taloushallinnossa voit tavata talouspäällikön tai taloussihteerin ja heidän kanssa voit asioida kun sinulla on kysyttävää esim.

• laskutukseen
  • hautojenhoitoon
  • palkanlaskentaan
  • kirjanpitoon
  • tontinvuokriin
  • metsien hoitoon
  • tonttialueiden hoitoon liittyen

Taloushallinnon tehtävänä on tuottaa seurakunnan tavoitteiden saavuttamisessa tarvittavaa informaatiota ja palveluja. Tehtäväalueita ovat mm. suunnittelupalvelut, asioiden valmistelu hallintoelimille, kirjapito, palkkalaskenta, maksuliikenne, laskutus sekä kiinteistöjen ja hautausmaiden isännöintipalvelut. Varainhoitotehtäviin kuuluvat mm. seurakunnan varojen hoitaminen sekä metsien, tonttialueiden ja huoneistojen hoito.