Iin seurakunnassa on neljä vuokrattavaa seurakuntasalia keittiöineen Iissä, Kuivaniemellä, Väli-Olhavassa ja Oijärvellä sekä kolme muuta vuokrattavaa tilaa PappilaKarhun leirikeskus sekä Pukkisaaren maja. Juhlatilat vuokrataan vain yhdeksi päiväksi kerrallaan, jotta ne ovat muidenkin seurakuntalaisten käytettävissä heidän juhliin muistotilaisuuksiin, kaste- ja hääjuhliin yms.

Tilojen käytöstä sovitaan kirkkoherranvirastossa. Avaimen kuittaaja on vastuussa avaimesta ja on korvausvelvollinen avaimen kadottua. Iin seurakuntasalin avain palautetaan palautuslaatikkoon. Muiden tilojen avaimet palautetaan kirkkoherranvirastoon seuraavana arkipäivänä. Pääsääntöisesti seurakuntasalit ja pappila ovat käytettävissä varauspäivänä klo 7–21.00. Muusta aikataulusta ja esim. tavaroiden toimittamisesta voidaan sopia erikseen. Aiheettomista hälytyksistä peritään vartiointiliikkeen laskun mukainen veloitus.

Tilojen toimintaohjeita

• Iin seurakunta edellyttää tilaisuuden vastuuhenkilöltä seuraavaa: terveydensuojelulain ja elintarvikelain noudattamista. Noudattamaan kiinteistökohtaisia omavalvontasuunnitelmia, sekä ohjeistusta tilojen käytöstä ja siivouksesta.
  • Tilaisuudessa on käytettävänä tiloissa olevat kalusteet, pöytäliinat, astiat, maljakot, kynttilänjalat ja siivousvälineet.
  • Tilaisuuden vastuuhenkilön tai pitopalvelun tehtäviin kuuluvat kaikki tilaisuuden järjestelyt ja valmistelut sekä ottaa tai tuoda tilaisuudessa tarvittavat tuotteet ja ruoat vastaan (seurakunta ei vastaa kylmiöihin jätetyistä tuotteista). Seurakunnan astioita ei saa kuljettaa pois tiloista.
  • Seurakuntien toimitiloissa järjestettävien tilaisuuksien tulee sisällöltään olla sopusoinnussa kirkon toimintaperiaatteiden kanssa.
  • Juhlamaljan kohottaminen seurakunnan tiloissa on mahdollista, muutoin alkoholitarjoilua ei sallita.
  • Taide-esineitä ei saa siirtää. Flyygelin tai pianon liikuttelu on kielletty, koska ne on viritettävä uudelleen liikuttelun jälkeen. Uudelleen viritys peritään tilavuokraajalta.
  • Käytetyt pöytäliinat pesetetään seurakunnan toimesta. Vastuuhenkilö huolehtii, että tilaisuudessa käytetyt likaiset pöytäliinat laitetaan pyykkirullakkoon.
  • Vastuuhenkilö avaa ulko-ovet vieraille ja lukitsee ne tilaisuuden päätyttyä.
  • Seurakuntamestari huolehtii muistotilaisuuden lipun ylös salkoon. Vastuuhenkilö huolehtii lipun pois. Muissa tilaisuuksissa vastuuhenkilö huolehtii liputuksen.
  • Seurakuntamestari ei ole käytettävissä muistotilaisuuksissa tai muissa tilaisuuksissa.
  • Tilaisuuden vastuuhenkilö on velvollinen tutustumaan ennen tilaisuutta tilakohtaiseen pelastussuunnitelmaan, jossa seurakuntamestari tarvittaessa avustaa.
  • Vastuuhenkilö on korvausvelvollinen seurakunnan omaisuudelle käytön aikana mahdollisesti tapahtuneesta vahingosta. Vahingosta on ilmoitettava välittömästi.
  • Mikäli pöytäjärjestystä muutetaan, palautetaan tilat samaan järjestykseen ns. peruskalustukseen tilaisuuden päätyttyä.
  • Tilat tulee vuokrauksen jälkeen luovuttaa siivottuina. Siivousohjeet löytyvät tilojen seiniltä. Myös WC:n siivous ja roska-astioiden tyhjennys kuuluu vastuuhenkilölle / pitopalvelulle. Jos siivousta ei ole tehty, seurakunta laskuttaa siivouksesta 40,00 €/h (sis. alv).
  • Lemmikkieläinten vieminen sisätiloihin on kiellettyä

Iin seurakunnan toimitilat on tarkoitettu seurakuntalaisten käyttöön. Iin seurakunnan jäsenet voivat varata niitä veloituksetta seuraaviin kirkollisiin perhejuhliin: hautaan siunaamiseen liittyvä muistotilaisuus, kastejuhla, rippijuhla ja hääjuhla. Muistotilaisuuden osalta perusteena on vainajan Iin seurakunnan jäsenyys.

Muiden juhlien (esim. syntymäpäiväjuhlat) osalta tulee maksaa alla olevan hinnaston mukainen korvaus tilojen käytöstä. Mikäli tila varataan myös valmistelupäiväksi (koskee myös kristillisiä perhejuhlia), valmistelupäivältä veloitetaan hinnaston mukainen tilavuokra.

Seurakunnan tilavuokrien maksut tilaisuutta kohden (sis. alv).

Kirkkoneuvosto 15.11.2022 74§, kirkkovaltuusto 30.11.2022 34§

Tila

Max hlömäärä

Iin seurakunnan jäsenille

Muille

Iin Haminan seurakuntatalo

Kuivaniemen seurakuntatalo

Oijärven seurakuntatalo

Väli-Olhavan seurakuntatalo

Iin Pappila

Karhun leirikeskus; vrk/päiväkäyttö 9-21

Karhun leirikeskus;

pe klo 15 – ma klo 12

Karhun leirikeskuksen kota, päiväkäyttö sis. polttopuut

Karhun leirikeskus;

rantanuotio omat polttopuut

Pukkisaaren maja; vrk/päiväkäyttö 9-21

Pukkisaaren maja;

pe klo 15 – ma klo 12

Pukkisaaren maja; viikko

Iin ja Kuivaniemen kirkot;

konsertti tms. / 6 h sis.

seurakuntamestarin palkkakustannukset.

450–500

500,00 €

Seurakunnan tilat luovutetaan yleishyödyllisille paikallisille yhteisöille 30,00 € käyttömaksua vastaan ( sis. alv).

Paikalliselta veteraanijärjestöltä ei peritä käyttömaksua.

Karhun leirikeskus:

Leirikeskusta vuokrataan ulkopuolisille, kun oman toiminnan työsuunnitelmat on tehty. Leirikeskuksessa yöpyminen tapahtuu omin liinavaattein ja oikeuttaa leirikeskuksen käyttöön tilauspäivästä klo 15.00 lähtöpäivään klo 12.00. Päiväkäytön kellonajat ilman yöpymistä ovat klo 9.00–21.00

Mikäli käytetään vain nuotiokatosta, päivämaksu sisältää polttopuut. Pelkkää rantanuotiopaikkaa voi varata vain omilla polttopuilla. Nuotiokatos ja rantanuotiopaikkaa voi varata aikaisintaan 3 päivää ennen tilaisuutta, sillä leirikeskus on ensisijaisesti tarkoitettu kokonaan varattavaksi.

Pukkisaaren maja:

Maja on tarkoitettu päiväkäyttöön eikä siellä ole sänkyjä. Vuorokausivuokraushinta oikeuttaa majan käyttöön klo 9.00–21.00.