Perhetyön viikottain vaihtuva kirje

KESÄAJATUKSIA

Kesä on täällä! Miltä sinusta kesän tulo tuntuu, mitä ajatuksia ja tunteita kesä sinussa herättää?

Voisiko tämä kesä olla rauhoittumisen, lepäämisen ja välillä pysähtymisenkin aikaa? Istutaan kaikessa rauhassa hiekkalaatikolla yhdessä tekemässä hiekkakakkuja. Ihmetellään lapsen kanssa leppäkerttua ja perhosta. Pysähdytään katsomaan kukkien kauniita värejä ja kuuntelemaan lintujen laulua. On ihmeellistä, että kaikki tämä on Taivaan Isän lahjaa meille ihmisille. Hän on antanut tämän kesän meille raskaan talven ja kevään jälkeen. Voisiko Jumalan luoman luonnon ihmeellisyys osaltaan hoitaa meitä, lohduttaa ja ilahduttaa?

Jumala hoitaa ja lohduttaa meitä erityisesti Raamatun Sanan kautta. Kerran Jeesus kehoitti ihmisiä katsomaan taivaan lintuja ja kedon kukkia. Taivaan Isä ruokkii linnut ja antaa kukille kauneuden. Me ihmiset olemme Hänelle erityisen rakkaita ja arvokkaita. Kun Jumala pitää huolta kukista ja linnuista, niin voimme luottaa, että Hän pitää huolta myös meistä! Kesälläkin elämässä voi olla haasteita ja hyvinkin vaikeita tilanteita. Kaiken keskellä saamme turvautua Jumalan huolenpitoon ja pyytää apua myös toinen toisiltamme.

Lähtisittekö tänä kesänä yhdessä lasten kanssa retkelle ihan lähelle, omalle pihalle tai lähimetsään? Retken valmistelukin yhdessä voi olla mukavaa, mitä eväitä pakataan mukaan? Mukaan voi ottaa vaikka suurennuslasin ja tutkia kasveja ja pieniä hyönteisiä. Kerätkää kukkia kotiin maljakkoon ja kunnelkaa lintujen laulua. Etsikää hyvä paikka eväiden syöntiin ja ihmetelkää yhdessä kesää!

" Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, Hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä."

Psalmi 23: 1-2

Taivaan Isän siunaamia kesän päiviä!

Iltarukous

Perhekerhot ja vauva- ja taaperoryhmä on toistaiseksi keskeytetty, ilmoitamme myöhemmin, milloin kerhotoiminta jatkuu.

Tänä vuonna kolme vuotta täyttävien synttäriperhekirkko ja kastettujen kirkkopyhä on tältä keväältä peruttu, järjestämme synttäriperhekirkon ja kastettujen kirkkopyhän myöhemmin, ajankohdasta ilmoitetaan.