kuva Irina Häyrynen

Hautajaisten jälkeen

Hautajaisten jälkeen alkaa arjen keskellä sopeutuminen uuteen elämäntilanteeseen. Surusta toipuminen vaatii aikaa. Kun hautajaiset ovat ohi, surulle jää enemmän aikaa. Menetys koettelee niin henkisiä kuin fyysisiä voimavaroja.  Sureva ihminen tarvitsee usein kuutelijaa.

Omaiset ja ystävät ovat tärkeitä kuuntelijoita. Seurakunnan työntekijät voivat olla apuna kuuntelemassa ja keskustelemassa.

Sururyhmät

Sururyhmä on tarkoitettu sinulle, joka olet menettänyt läheisesi ja tunnet kaipaavasi surun ja kipeän kokemuksen jakamista ja tukea surun matkalle. Ryhmän on tarkoitus olla vertaistuellinen, jossa on paikka puhua luottamuksella ja tulla kuulluksi menetyksestä. Kokoonnumme erikseen ilmoitetussa paikassa seurakunnan tiloissa. Kysy lisää sururyhmän kokoontumisista p. 040 777 6959 Pekka Soronen tai p. 0407182297 Piritta Aatsinki

Voit ilmoittautua ryhmään myös alla olevan linkin kautta

Ilmoittautuminen sururyhmään

Virkatodistukset 1.6.2021 alkaen

Iin seurakunnan jäsenrekisteriasioiden käsittely siirtyy kesäkuusta alkaen Oulun aluekeskusrekisteriin.

Seurakuntalaisille tämä näkyy mm.

Virkatodistukset ja sukuselvitykset esim. perunkirjoitusta varten tilataan Oulun aluekeskusrekisteristä samoin sukututkimukset.

Sähköisesti tilaukset voidaan edelleen tehdä seitsemänä päivänä viikossa mihin kellonaikaan tahansa tilaavirkatodistus.fi -palvelussa. Sukututkimuksia ei voi tilata sähköisen palvelun kautta.

Virkatodistustilauksen muistilista, selvitä seuraavat tiedot ennen tilauksen tekemistä:

• Sukuselvityksen kohteena olevan henkilön nimi ja henkilötunnus tai syntymäaika
  • Kuolinpäivä (jos henkilö on kuollut)
  • Käyttötarkoitus, johon todistus tilataan (esim. perunkirjoitusta varten)
  • Jos käyttötarkoituksena on perunkirjoitus, kenen perunkirjoituksesta on kyse
  • Miltä aikaväliltä todistus tilataan eli milloin henkilö on asunut kyseisen seurakunnan alueella.
  • Omat yhteystietosi
  • Laskutustiedot

Tunnistautumista varten tarvitset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.

TAI

Oulun aluekeskusrekisteri

Isokatu 17

90100 OULU

YRITYKSET

Yrityksillä ja organisaatioilla on mahdollisuus hankkia käyttäjäkohtaiset käyttöoikeudet suomi.fi -palveluun (katso ohjeet täältä), jonka kautta myös virkatodistusten tilaaminen tilaavirkatodistus.fi -palvelun kautta on mahdollista.