Isostoiminta

Isostoimintaan pääset mukaan käytyäsi rippikoulun. Isosiksi tarvitaan niin poikia kuin tyttöjäkin.

Mikä ihmeen isonen?

Isonen on vanhempi nuori, joka toimii rippikoulussa tai lastenleirilä ryhmänjohtajana ja linkkinä leiriläisten ja ohjaajien välillä. Isonen on yhteishengenluoja, kuuntelija ja toteuttaja. Isonen on esimerkki kristitystä nuoresta; keskeneräinen ja hapuileva, mutta kuitenkin aito sekä innostunut.

Mitä on isostoiminta?

Isostoiminta on seurakunnan järjestämää toimintaa rippikoulun käyneille nuorille. Isostoimintaan kuuluu isoskoulutus, jonka tarkoituksena on kouluttaa uusia ja reippaita isosia seurakunnan leiritoimintaan. Iin seurakunnan isoskoulutus on kaksivuotinen; ensimmäisen vuoden isoset kouluttautuvat pääsääntöisesti lastenleireille, toisen vuoden isoset rippileireille.

Isoskoulutuksessa opetellaan leirillä tarvittavia taitoja; harjoitellaan hartauden tai raamisten pitämistä, ryhmän ohjaamista tai leikkien vetämistä, mutta myös jokapäiväisessä elämässä tarvittavia ihmissuhdetaitoja tai vaikkapa ensiapua. Voit tulla mukaan koulutukseen, vaikka et haluaisikaan mukaan leireille. Isoskoulutuksessa opituista taidoista on varmasti hyötyä ja iloa tulevaisuudessa ilman leirikokemustakin.

Ajankohtaista isostoiminnassa

Kesän rippikoulut ovat ohi ja nyt haemmekin joukkoomme uusia, innokkaita isosia! Tervetuloa mukaan isostoimintaan! Ilmoittautumaan pääset tästä.

Rippikoulu on puolen vuoden mittainen tutustuminen seurakuntaan ja kristilliseen uskoon. Usein rippikoulu käydään sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 vuotta. Rippikoulun voi käydä myös aikuisena.

Rippikoulu edeltää rippijuhlia

Nuorisotyönohjaaja