Uutisia

Klikkaa uutisen otsikkoa niin saat koko jutun näkyviin.

Pyhäinpäivä

Lauantaina 31.10.2020.

Iin kirkossa klo 10.00

Kuivaniemen kirkossa klo 18.00

Iin seurakunnassa muistetaan vuoden aikana läheisiä poisnukkuneita seurakuntalaisia pyhäinpäivän jumalanpalveluksessa koronarajoitukset huomioiden. Jumalanpalveluksen aikana kaikkien heidän muistoksi sytytetään kynttilä, joiden omaiset ovat antaneet luvan lukea kirkolliset ilmoitukset kirkossa. Kutsukirjeet jumalanpalvelukseen on lähetetty hautajaisjärjestelyistä vastaavalle henkilölle ja hänen kautta toivomme mahdollisimman monen omaisen ja sukulaisen saavan tiedon asiasta.

Pyhäinpäivänkynttilät_L.jpg

Kuva Irina Häyrynen

Pyhäinpäivää vietetään vuosittain 31.10. - 6.11. välisenä lauantaina.
Pyhäinpäivässä on yhdistynyt pyhien päivä ja kaikkien uskovien vainajien muistopäivä, alkujaan ne olivat erillisiä juhlia. Pyhyys ei viittaa vain kuolleisiin, uskova liittyy sukupolvien ketjuun ja kasteensa perusteella ja Kristukseen uskovana on hän myös pyhä. (lähde: evl.fi)

2020-10-25 12:20:00.0