Rippikoulun etätehtäviä

Päivitetty 7.4.2022

IiGospel 2022

Saat IiGospel-merkin rippikoulukorttiisi katsomalla alla olevan striimin ja tekemällä IiGospel-tehtävän.

IiGospelin striimi on katsottavissa TÄSTÄ pe 4.2. klo 18.00 alkaen.

IiGospeltehtävä

Lähetysralli 18.2.2024

Saat rippikoulukorttiisi Lähetysralli-merkin tekemällä alla olevan tehtävän.

Lähetysrallin tehtävä

Musiikkitapahtuma

Voit osallistua johonkin hengellisenmusiikin konserttiin netissä ja tehdä siitä konserttitehtävän. Tekemällä tämän tehtävän saat merkin IiGospel tai (joulunajan) musiikkitilaisuus -kohtaan.

Konserttitehtävä

Konsertteja esimerkiksi:

Elias Niemelä Oulun Tuomiokirkossa 22.1.2021

Hengellisten toivelaulujen konsertti Perniön Pyhän Laurin kirkosta

Kesäillan konsertti Pyhäjoen kirkosta

Myös Virtuaalikirkosta löytyy paljon erilaisia konsertteja!

Jumalanpalvelus

Voit osallistua jumalanpalvelukseen netin kautta tai katsoa jumalanpalvelustallenteita YouTubesta tai Yle Areenasta ja tekemällä linkin takaa löytyvät tehtävät. Osa Iin seurakunnan jumalanpalveluksista striimataan suorana, lisätietoa striimeistä löydät nettisivuilta etusivulta.

Jumalanpalvelustehtävät

Gospelmessun/perhekirkon korvaavia jumalanpalveluksia:

Riemulaulut -gospelkirkko Lahden ristinkirkossa

Maata Näkyvissä festarien jumalanpalvelus

Perhekirkko Kalajoen kirkosta

Nuortenilta

Saat kevätkauden nuorteniltamerkin korttiisi tekemällä alla olevan tehtävän.

Nuorteniltatehtävä

Jos sinulta puuttuu toinenkin nuortenilta merkintä, saat sen tekemällä alla olevan tehtävän.

Nuorteniltatehtävä 2

Miksi rippikouluun?

Tämän tehtäväosuuden tarkoituksena on hieman miettiä, miksi olet tullut rippikouluun sekä antaa meille ohjaajille hieman tietoa, kuka sinä olet.

Miksi rippikouluun tehtävä

Kirkkoseikkailu

Tässä tehtävässä on tarkoitus tutustua kirkkoon rakennuksena. Muistele siis omaa kotikirkkoasi, kun teet tehtäviä. Käytä tiedonhakuun apuna myös esim. näitä seurakunnan nettisivuja.

Kirkkoseikkalu tehtävä

Urkuopetus

Tällä tehtävällä voit korvata viikonloppuopetuksen urkutunnin.

Urkutehtävä

Ulkoläksyt

Rippikouluun kuuluu muutamia "ulkoläksyjä". Tavoitteena on ennen kaikkea näiden keskeisten tekstien sisäinen ymmärtäminen. Niiden ulkoa osaaminen ei tarkoita pakolla pänttäämistä. Ulkoa osaaminen voi olla esimerkiksi sitä, että osaa lausua uskontunnustuksen yhdessä muiden kanssa. Ulkoa opeteltavat tekstit ovat osa sitä kokonaisuutta, jolla rippikoulu varustaa nuoria elämään kristittyinä maailmassa ja liittymään seurakunnan jumalanpalveluselämään.

Iin seurakunnan rippikoulujen ulkoläksyt ovat

Isä Meidän -rukous

Uskontunnustus

Herran siunaus

10 käskyä

Pienoisevankeliumi (Joh.3:16)

Ulkoläksyjen opetteluun voi käyttää apuna vaikkapa tätä emiliapapin tekemää videota.

#ripari - keskustelua rippikoulusta

Demi.fi -sivustolta löytyy oma keskustelualue koskien rippikoulua. Nuorten kysymyksiin vastaamassa on rippikoulutyön ammattilaisia eri puolelta Suomea. Pääset tutustumaan keskusteluihin täältä.