Mikä on rippikoulu?

Rippikoulu on osa kirkon jatkuvaa ja ihmisen koko eliniän kestävä kasteopetusta. Rippikoulussa pohditaan yhdessä muiden kanssa elämään ja uskoon liittyviä asioita sekä tutustutaan siihen uskoon, johon nuori on kasteessa liitetty.

Milloin rippikouluun?

Rippikoulu käydään sinä vuonna, kun täytetään 15 vuotta, mutta ilmoittautuminen tapahtuu jo edellisen vuoden syksynä. Jokaiselle seurakunnan kirjoilla olevalle rippikouluikäiselle lähetetään kirje, jossa kerrotaan rippikoulun käymisestä sekä eri rippikoulu vaihtoehdoista.

Rippikoulun voit käydä, vaikka sinua ei olisi kastettu. Jos haluat osallistua konfirmaatioon, sinut tulee kastaa ennen sitä. Jos sinut on kastettu, mutta et enää kuulu kirkkoon, on sinun liityttävä kirkkoon ennen konfirmaatiota. Rippikouluikäinen voi huoltajien luvalla liittyä kirkkoon, vaikka nämä eivät itse kirkkoon kuuluisikaan.

Kysy lisää!

Nuorisotyönohjaajilta                                                                                                                                                                                                Katri Sillanpää p. 0400 882315 tai katri.sillanpaa@evl.fi                                                                                                                                              Nina Peltola p. 040 5157662 tai nina.peltola@evl.fi

Rippikoulupapeilta
Tapani Ruotsalainen p. 040 5157 633 tai tapani.ruotsalainen@evl.fi