Tervetuloa kirkkoon!

Tulossa olevien jumalanpalvelusten ja hartauksien tiedot löydät tapahtumakalenterista.

Jumalanpalvelukset    Ihmisiä Iin kirkossa jumalanpalveluksessa.

Yhteinen jumalanpalvelus on seurakunnan elämän ja toiminnan keskus. Sen toteuttamiseen kutsutaan koko seurakuntaa. Jumalanpalveluksessa ollaan yhtä lailla palvelemassa Jumalaa kuin Jumalan palveltavina.

• Iin kirkossa on jumalanpalvelus joka sunnuntai kello 10.00
  • Kaksoispyhinä jumalanpalvelus Väli-Olhavan seurakuntatalossa
  • Kuivaniemen kirkossa on jumalanpalvelus joka sunnuntai kello 12.00
  • Kuukauden viimeisenä sunnuntaina on jumalanpalvelus Oijärven kyläkirkossa kello 12.00
  • Iltamessu pidetään keskiviikkoisin kerran kuukaudessa Iin seurakuntatalon kappelissa klo 20.00.
  • Gospelmessuja pidetään Iin kirkossa neljästi vuodessa. Musiikista vastaa seurakunnan nuorten gospelryhmä. Gospelmessu on tarkoitettu kaikenikäisille vauvasta vaariin.

Hartaudet

• Hartaustilaisuus pidetään joka toinen torstai Iin hoiva-osastolla kello 13.00.
  • Kuivanimen hoivaosatolla on hartaus joka toinen viikko.

Kotiehtoollinen

Mikäli ehtoolliselle tuleminen on vaikeaa, voit pyytää ehtoollista kotiin tai laitokseen. Ehtoollisen saa halutessaan kirkossa omalle paikalle, kun kertoo toiveensa ennen messua ehtoollisen toimittajille tai vinkkaa rohkeasti ehtoollisen aikana.

Diakonin viran hakuilmoitus

Hae diakonin virkaa

************************************

Iin kirkkoherranviran hakuilmoitus

************************************

Kuuntele jumalanpalvelusta tästä

**************************

Iin kirkkoherranviraston aukioloajat:

ma-ti klo 9.00–14.00, ke-to klo 9.00–12.00, perjantaisin suljettu.

Pappien yhteystiedot:

kirkkoherra
Puistotie 3
91100 Ii

Lähetystyö

Kirkkoherran tehtävänä on johtaa kirkkolain 4 luvun mukaista seurakunnan toimintaa. Kirkkoherra on seurakunnan jumalanpalveluksissa, kirkollisissa toimituksissa ja muussa hengellisessä työssä sekä kirkkoherranvirastossa toimivien viranhaltijoiden ja työntekijöiden ylin esimies. Kirkkoneuvoston puheenjohtajana kirkkoherra valvoo kirkkoneuvoston päätösten noudattamista ja laillisuutta seurakunnan hallinnossa ja taloudenhoidossa.