Klikkaa uutisen otsikkoa niin saat koko jutun näkyviin.

Koronapassi käyttöön yleisötilaisuuksissa

Jumalanpalveluksiin voi osallistua ilman koronapassia, koronaetäisyyksiä ja maskisuositusta noudattaen.

Tämä koskee kaikkia seurakunnan järjestämiä uskonnollisia tilaisuuksia kirkoissa tai muissa tiloissa.

Kasvomaski suojaa koronavirukselta

Yleisötilaisuus

Iin seurakunta ottaa käyttöön koronapassin tarkistukset yleisötilaisuuksissa, joihin voi osallistua yli 20 henkilöä. Rajoitus on voimassa 3.12.2021-7.1.2022. Yleisötilaisuuksilla tarkoitetaan esim. konsertteja ja kauneimpia joululauluja ja koronapassin tarkastuksista vastaa tilaisuuden järjestäjä.

Koronapassi

Koronapassi kannattaa ladata kännykkään tai tulostaa se paperille omakannasta ennen, kuin tulet mukaan yleisötilaisuuteen. Omakantaan eli kanta.fi -sivustolle pääset kirjautumalla pankkitunnuksillasi tai henkilökortilla. Alle 16-vuotiaat eivät tarvitse koronapassia.

Tilaisuuden ilmoituksen yhteydessä on mainittu, jos koronapassi on käytössä. Valmistaudu myös esittämään henkilöllisyystodistus. Henkilöllisyystodistus tarvitaan varmistamaan että koronapassissa oleva nimi vastaa henkilön henkilöllisyystodistuksessa olevaan nimeä. Mikäli koronapassin tarkastaja ei tunne sinua ja todennäköisesti sinä et tunne tarkastajaa, on fiksua ottaa henkilöllisyystodistus jo valmiiksi näkyviin. Tällä tavalla pyrimme välttämään koronapassin väärinkäytöksiä. Muutoin noudatamme AVI:n maksimihenkilömäärää, jolloin tilaisuuteen voidaan ottaa enintään 20 henkilöä.

Yksityiset tilaisuudet

Yksityityiset tilaisuudet toivotaan pidettävän mahdollisimman pieninä. Yksityistilaisuuksilla tarkoitetaan muistotilaisuuksia, hääjuhlia sekä kastejuhlia ja niistä vastaa tilaisuuden varaaja. Yksityistilaisuuksia koskevat alueelliset koronarajoitukset ja niistä löytyy lisäohjeistuksia Koronatilanne Pohjois-Pohjanmaalla - Pohjois-Pohjanmaan koronavirustilanne ja suositukset (oyskorona.fi)

2021-12-01 13:23:00.0