Uutisia

Klikkaa uutisen otsikkoa niin saat koko jutun näkyviin.

Uusi isyyslaki 1.1.2016

Isyydentunnustamisen voi tehdä neuvolassa ennen lapsen syntymää. Isyyden tunnustaminen vaikuttaa mm. lapsen sukunimen valintaan.
Kaste_Aarne_Ormio_kirkkohallitus_L.jpg

Kun lapsen isyys on tunnustettu voidaan lapsen sukunimeksi valita äidin tai isän sukunimi, vähintään toisen vanhemmista on kuuluttava kirkkoon. Jos isyyttä ei ole tunnustettu, lapsen sukunimeksi tulee äidin sukunimi.

Isyyden voi tunnustaa

ennen lapsen syntymää

•  neuvolassa
  • lastenvalvojalla