Hei vuoden 2019 rippikoululainen!

Täytät ensi vuonna 15 vuotta. Se tarkoittaa, että sinulla on mm. oikeus suorittaa mopokortti, kuljettaa pyörällä alle 10-vuotiasta sekä perustaa yhdistys kahden muun vähintään 15-vuotiaan kanssa. Sinulla on myös mahdollisuus käydä rippikoulu ja saada konfirmaatio, joka oikeuttaa sinut mm. kummin tehtäviin. Eikö olekin hienoa?

Tässä kirjeessä saat tietoa kotiseurakuntasi rippikouluista sekä rippikoulusta yleensä. Näytä tämä kirje vanhemmillesi ja keskustele heidän kanssaan rippikouluun osallistumisesta!

Rippikouluun ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen rippikouluun tapahtuu sähköisesti seurakunnan kotisivuilla: www.iinseurakunta.fi. Mene kohtaan RIPPIKOULU -> RIPPIKOULUUN ILMOITTAUTUMINEN  -> ILMOITTAUDU IIN SEURAKUNNAN RIPPIKOULUIHIN. Ilmoittautumiskaavakkeeseen täytetään henkilötiedot sekä ryhmätoiveet. Voit myös toivoa kaveria samaan ryhmään. Jos käyt rippikoulusi muualla (Rauhanyhdistys, Herättäjäyhdistys, urheilurippikoulu…) ilmoittaudu kohdasta ILMOITTAUDU MUUALLA RIPPIKOULUN KÄYVÄKSI. Täytä kaikki kohdat, muuten ilmoittautuminen ei onnistu. Pyrimme toteuttamaan kaikkien toiveet, mutta koska ryhmään voidaan ottaa vain 25 henkilöä, eivät kaikki välttämättä pääse ensimmäisenä toivomaansa ryhmään. Merkitse siis kaikki kolme ryhmätoivetta! Kyseessä ei ole nopeuskilpailu, vaan kaikki määräaikaan mennessä ilmoittautuneet ovat samalla viivalla ryhmiä muodostettaessa. Ryhmävaihtoehdot löydät tämän kirjeen liitteenä.

Ilmoittautuminen alkaa maanantaina 3.9. klo. 9.00 ja päättyy keskiviikkona 12.9. klo 23.59.

Rippikoulusunnuntai

Rippikoulutaipaleesi alkaa rippikoulusunnuntaina, jossa jokaisen rippikouluun tulevan tulee olla mukana. Aloitamme jumalanpalveluksella, jonka jälkeen saat tietää oman rippikouluryhmäsi. Myös vanhemmat ovat tervetulleita mukaan!

Iin kirkossa su 23.9. klo 10.00

Kuivaniemen kirkossa su 23.9. klo 12.00

Myös niiden, jotka aikovat käydä rippikoulun muualla kuin kotiseurakunnassa,  tulee olla mukana rippikoulusunnuntaissa.

Rippikouluinfo

Jokaiselle ryhmälle pidetään syyskuun lopussa / lokakuun alussa oma infoilta, johon rippikoululaiset osallistuvat huoltajansa kanssa. Infossa kerrotaan rippikoulun käymisestä, mahdollisten poissaolojen korvaamisesta ja muista käytännön asioista. Tilaisuudessa jaetaan myös seurakuntayhteysjakson merkintäkortit sekä pidetään jumalanpalvelusopetus. Infon jälkeen nuori siis aloittaa seurakuntayhteysjakson, jossa osallistutaan seurakunnan toimintaan (jumalanpalvelukset, nuortenillat ym.). Seurakuntayhteysjakso on kaikille sama, myös niille, jotka käyvät järjestörippikoulun.

Antoisaa rippikouluaikaa!

Iin seurakunnan rippikoulutiimi

Jos sinulla on jotain kysyttävää rippikouluihin liittyen, voit olla yhteydessä

Nuorisotyönohjaaja Katri Sillanpäähän p.0400-882315