Klikkaa uutisen otsikkoa niin saat koko jutun näkyviin.

Uutislistaukseen

Iin seurakunnan liikunta- ja leikkipuisto sai John Vikström -liikuttajapalkinnon 2016

Palkinto jaettiin Pohjois-Pohjanmaan Urheilugaalassa Oulussa 28.1.2017, hotelli Lasaretissa.
Kirkkoherra Tapani Ruotsalaisen kiitospuhe

Palkinnon luovutti Kirkon liikunta- ja urheiluneuvottelukunnan puheenjohtaja Tuija Brax ja sen vastaanottivat Iin seurakunnan kirkkoherra Tapani Ruotsalainen ja kirkkovaltuuston puheenjohtaja Pekka Koskela. Iin seurakunta on toteuttanut liikunta- ja leikkipuiston yhteistyössä Iin kunnan kanssa.

Palkinnon perusteluissa todetaan, että liikunta- ja leikkipuisto Iijoen rannassa seurakuntakeskuksen ja kunnantalon välissä on avoinna kaikille kuntalaisille ja näin madaltaa kynnystä liikkua sekä luo mahdollisuuksia ulkopuolisuuden ja yksinäisyyden ehkäisemiseen.

Puisto luo erinomaiset puitteet perheiden ja eri ryhmien kohtaamiseen sekä yhteiseen ulkoilemiseen, harrastamiseen, retkeilyyn ja viihtymiseen alueella. Sen toivotaankin tuottavan leikin iloa ja liikunnan riemua kaikenikäisille. Seurakunta hyödyntää sitä omassa toiminnassaan esimerkiksi lasten, nuorten, ikäihmisten ja omaishoitajien parissa tehtävässä työssä.

Kirkkohallitus on perustanut Kirkon John Vikström -liikuttajapalkinnon vuonna 2014. Palkinnon myöntämisen perusteina ovat: eettisten arvojen edistäminen liikunnassa ja urheilussa, kirkon liikunta- ja urheiluyhteistyön edistäminen, inhimillisyyttä ja ihmisen arvoa edistävä, pitkäjänteinen työ tai uusi innovaatio liikunnassa sekä syrjäytymisen ehkäisy liikunnan ja urheilun keinoin. Ehdotuksia palkinnon saajaksi voivat tehdä sekä yksittäiset henkilöt että yhteisöt.

Palkinnon saajan myöntää kirkkohallituksen täysistunto kirkon liikunta- ja urheiluneuvottelukunnan esityksestä.

(Lähde : http://evl.fi/uutishuone/tiedotteet/-/items/item/10512/John+Vikstrom+-liikuttajapalkinto+2016+Iin+seurakunnan+liikunta-+ja+leikkipuisto+-hankkeelle)

Mon Jan 30 13:42:01 EET 2017