Ajanvaraus taloudellisissa asioissa 17.5.2021 alkaen

Maanantaisin klo 10-12 ja 13-15

p. 04578725139

Numero on käytössä vain kyseisenä aikana ja silloin vastaamme sekä puheluihin, että viesteillä tai whatsapilla tuleviin yhteydenottopyyntöihin.

Päivystysaikana varaamme asiasi tarpeen mukaisen, henkilökohtaisen ajan diakoniatyöntekijälle. Tavoitteena on saada aika samalle viikolle.

Taloudellinen auttaminen

Taloudellinen auttaminen on yleensä kertaluontoista avustamista elämän ja talouden kriisitilanteissa. Iin seurakunnassa diakonian taloudellisen auttamisen tilanteissa haluamme kartoittaa aina kokonaisvaltaisesti taloustilannetta ja tarvetta avustukselle. Keskusteluissa käydään läpi talouden tulot ja menot sekä taloudelliseen ahdinkoon johtaneet tilanteet. Voimme myös yhdessä kartoittaa, onko kaikki yhteiskunnan tuet haettu, neuvoa sekä tehdä tarvittaessa yhteistyötä esim. paikallisen sosiaalitoimen kanssa.

Avustussummat vaihtelevat siis yksilöllisesti talouden tilanteen mukaan. Avustuksemme voi olla ruoka-apua tai tarvittaessa tukea laskujen maksussa.

Diakoniatyöntekjän kanssa voidaan kartoittaa mahdollisuudet myös suurempiin, kertaluontoisiin avustuksiin joita perusteiden täyttyessä on mahdollista hakea hiippakunnasta tai kirkon diakoniarahastosta.

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa